مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان گفت: سازمان بسیج حقوقدانان با هدف ایجاد اتحاد ، انسجام و همبستگی بین حقوقدانان و حضور فعال و همه جانبه در دفاع حقوقی از ارزشهای متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

محمدرضا زارع در سومین جلسه مجمع عالی بسیج حقوقدانان استان یزد افزود: استفاده از ظرفیتهای موجود در عرصه های حقوقی کشور و حضور فعال و همه جانبه در عرصه های داخلی و مجامع بین المللی هدف بسیج حقوقدانان است.

وی اظهار داشت: در ساختارهای بسیج حقوقدانان علاوه بر کانونهای تخصصی ، مجمع عالی  حقوقی پیش بینی شده که با حضور رئیس کل دادگستری استان به عنوان رئیس مجمع عالی و حضور مدیران کل سازمانهای تابعه قوه قضائیه ، روسا و دادستانهای دادگستری های سراسر استان و همچنین مسئولین کانونها و اساتید برجسته حقوقی شکل می گیرد.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد تصریح کرد: این ساختار با هدف استفاده از توان فکری و خرد جمعی اعضاء در جهت بررسی آسیبها و چالش ها ایجاد شده در حوزه هایی که خلأ قانونی وجود دارد و نیاز به تصویب و یا اصلاح قوانین می باشد و همچنین بررسی فرصت های حقوقی استان ایجاد گردیده است.

زارع حضور اثر بخش بسیج حقوقدانان را در مرحله اول به شناسایی و جمع بندی آسیبها و چالشها و فرصت های حقوقی توسط اعضاء منوط کرد و بیان داشت: در ادامه باید بر اساس نیاز موضوعات اولویت بندی گردیده و بررسی و ارزیابی های تخصصی صورت گیرد.

وی ادامه داد : پس از آن باید راهکار های مناسب شناسایی و در جهت عملیاتی و اجرایی کردن آنها در سطح استان گام برداشت .

مسول بسیج حقوقدانان خاطر نشان کرد : تشکیل کارگروه تخصصی علمی و تحقیقاتی امام ممدباقر (ع) جهت بررسی آسیب های اجتماعی و جرائم اولویت دار استان و برنامه ریزی جهت کاهش و جلوگیری از آنها ، راه اندازی سامانه جامع پاسخگویی به سولات حقوقی آحاد جامعه و راه اندازی واحد های حقوقی ثابت جهت مشاوره به مردم در مراکز عمومی از جمله مهمترین اولیت های این سازمان می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا